SUNUM


Sunum Talimatları:

  • Sunumlar özette belirtilen sorumlu yazar tarafından yapılacaktır.
  • Sunumu yapılmayan çalışmalar Kongre kitabında yer almayacaktır.
  • Sunum yapanlara 10 dakika sunum ve 5 dakika tartışma için süre verilecektir.
  • Sunumlar Kongre dillerinden birinde yapılacaktır.
  • Sunumlarda hızlı bir şekilde amaç, materyal ve yöntemden söz edildikten sonra sunumun önemli bir kısmında bulgular, sonuç ve tartışmadan söz edilmelidir.
  • Sözlü sunum karmaşık olmamalı, görsel öğelerle de desteklenmelidir.
  • Sunumlar kongre programına uygun olarak yapılacak ve değişikliğe gidilmeyecektir.
  • Salonlarda projeksiyon makinesi, bilgisayar vb. araç ve gereçler kullanıma hazır bulunacaktır.
  • Eksik olan yada çalışmayan cihazlar için salon teknik destek personellerinden yardım alınacaktır.
  • Sunum dosyalarının dijital kopyalarının flash bellekte bulundurulması ve mail ortamında barındırılması bir aksilik olması ihtimaline karşı önemle sunumu yapacaklara tavsiye olunur.


Online Sunumlar:

  • Kongre oturumları ZOOM programı üzerinden yapılacaktır.
  • Sunumlar 4-5 kişilik oturumlar şeklinde yapılacaktır. Her bir sunum için 15 dk verilecektir.
  • Oturum başkanının zaman yönetimi dikkate alınacaktır.
  • Oturumların yapılacağı Zoom odalarının linkleri ve şifreleri PROGRAM KİTAPÇIĞINDA yer alacaktır.
  • Katılımcılarımızın SUNUMLARINI YAPACAKLARI OTURUMLARIN BAŞLAMASINDAN EN AZ 20 DAKİKA ÖNCEDEN Zoom odasına girmeleri rica olunur.
  • Oturuma girdiğinizde MİKROFONUNUZ ve KAMERANIZ KAPALI OLACAK; sunum sıranız geldiğinde mikrofonunuz ve kameranız OTURUM BAŞKANI TARAFINDAN açılacaktır.
  • Sunumunuzla ilgili paylaşmak istediğiniz belgeleri ÖNCE BİLGİSAYARINIZDA AÇINIZ daha sonra Zoom programındaki SHARE SCREEN butonuna basarak BELGENİZİN BULUNDUĞU EKRANI seçip öyle paylaşınız. Eğer belgenizde video veya ses efekti varsa share screen kısmına girdiğinizde sol alt köşedeki SHARE COMPUTER SOUND seçeneğini tıkladıktan sonra belgenizin bulunduğu ekranı seçip öyle paylaşınız.
  • Oturumlardaki sunumlarla ilgili katılımcılara soracağınız soruları Zoom programının CHAT kısmından sorabilirsiniz. Katılımcılarımızın chat kısmını açarak oturumu takip etmelerini öneririz.
  • Sunum yapacak katılımcılarımızı oturum başlamadan önce PANELİST olarak tanımlayacağız. Ancak gözden kaçan katılımcılarımızı da OTURUM SIRASINDA panelist olarak tanımlayacağız.
  • Oturumunuz bittiğinde odadan ayrılma zorunluluğunuz YOKTUR.


Oturum başkanının görevleri:

  • Oturumda sunulacak bildirilerin konularını önceden incelemeli, ilgili bilgisini gözden geçirmelidir.
  • Tartışma ve değerlendirme bölümlerinde söz istenmesi ve oturum başkanının onayı alınmak suretiyle sorular sorulacak, değerlendirmeler yapılacaktır. Misafir katılımcılar chat ortamından sorularını sorabilecektir.
  • Oturum salonunda sunum ekipmanının tam ve çalışır olduğunu kontrol etmelidir.
  • Katılımcılara ve dinleyicilere oturumun kuralları ve uygulama şekli hakkında bilgi vermelidir.
  • Oturum başkanı her sunu sonrası salona söz vermeli, sorular olursa sunan kişinin cevaplamasına fırsat tanımalıdır. Bu süreç için 5 dakika zaman tanınmıştır.
  • Sunumda konuşmacıya tanınan süreye uyulmasını mutlaka sağlamalıdır.
  • Oturumda planlandığı halde sunulmayan bildirilerin listesini rapor halinde organizasyon komitesine sunmalıdır.
  • Raportör, sunumlar hakkındaki tüm akış detaylarını bir rapor olarak tutmalıdır.